Zagovornik načela enakosti je ugotovil, da je Občina diskriminatorno uredila dostop do brezplačnih smučarskih vozovnic za dijake iz občine. Kot merilo za pridobitev brezplačne smučarske vozovnice za dijake, ki imajo v občini stalno bivališče, je med drugim določila tudi datum prijave stalnega bivališča v občini. Zaradi tega merila vsi dijaki s stalnim bivališčem v občini niso bili upravičeni do brezplačne smučarske vozovnice. Zagovornik je ugotovil, da je bilo to razlikovanje neupravičeno in da so bili nekateri dijaki diskriminirani na podlagi osebne okoliščine kraja bivanja na dan prijave bivališča v občini.
Zagovornik načela enakosti je prejel prijavo domnevne diskriminacije, ki naj bi jo povzročila Občina, ko je oktobra 2020 odločila, da bodo do brezplačne dijaške smučarske vozovnice za smučarsko sezono 2020/21 upravičeni samo tisti dijaki, ki so imeli stalno bivališče v občini prijavljeno pred 1. septembrom 2019.
V postopku je Občina Zagovorniku pojasnila, da je to dodatno merilo uvedla zaradi velikega povečanja števila stalno prijavljenih prebivalcev v občini v letu 2020. To povečanje naj bi bilo posledica uvedbe omejitev gibanja v času epidemije covida-19. Občina je navedla, da je želela z ukrepom preprečiti, da bi brezplačne smučarske vozovnice dobili tudi dijaki, ki imajo v občini sicer prijavljeno stalno bivališče, a ni nujno, da tam zares živijo. Utemeljevala je, da bi moral biti sprejeti ukrep obravnavan kot izjema od prepovedi diskriminacije, saj da je bil glede na omejenost finančnih zmožnosti občine legitimen in tudi ustrezen, edini možen in sorazmeren ukrep.
Zagovornik je v postopku ugotavljanja diskriminacije ugotovil, da je ukrep Občine posegel v določene ugodnosti nekaterih dijakov s stalnim bivališčem v občini v primerjavi z drugimi dijaki v enakem položaju. Glede na to, kdaj so v občini stalno bivališče prijavili, jih je prikrajšal pri pridobitvi ugodnosti, ki bi jim glede na njihov status dijakov in stalnih prebivalcev občine morala pripadati enako kot drugim dijakom s stalnim bivališčem v tej isti občini. Zagovornik je ocenil, da ukrepa ni možno obravnavati kot izjemo od prepovedi diskriminacije.
Zagovornik je v odločbi poudaril, da je presoja resničnosti razlogov za spremembo stalnega bivališča in dejanskosti bivanja nekoga na prijavljenem stalnem naslovu v pristojnosti upravne enote – ki pa tega ni ugotavljala.
Občina je tako z ukrepom posegla v ugodnosti vseh, ki so datum stalnega bivališča v občini prijavili po 1. septembru 2019, čeprav ni poznala resničnih razlogov za njihove spremembe bivališča. S tem je nekatere dijake diskriminirala na podlagi njihove osebne okoliščine stalnega bivališča, ki so ga imeli pred navedenim datumom.
To je le kratek povzetek odločbe, ki je v celoti dostopna med drugimi zadevami Zagovornika na povezavi: https://zagovornik.si/zakljucena-ugotavljanja-diskriminacije/.