Zagovornik načela enakosti Miha Lobnik je ministru za vzgojo in izobraževanje dr. Vinku Logaju predstavil delovanje organa za varstvo pred diskriminacijo v lanskem letu. Govorila sta tudi o napredku pri zagotavljanju dostopnosti srednjih šol za ljudi z invalidnostmi in možnostih prilagoditev pri opravljanju mature za dijake zaradi njihovega zdravstvenega stanja ali invalidnosti. Sestanek sta posvetila še skrbi za doseganje večje uspešnosti romskih otrok v izobraževanju in spremembam, potrebnim za zagotovitev enakih možnosti otrok s posebnimi potrebami, ki se želijo vpisati v glasbeno šolo.
Lobnik in Logaj sta srečanje začela s pregledom napredka pri prilagoditvi srednješolskih prostorov tako, da bodo dostopni gibalno in senzorno oviranim učencem in drugim obiskovalcem. Zagovornik je namreč na podlagi ugotovitev raziskave o dostopnosti srednjih šol, ki jo je opravil leta 2022, ministrstvu priporočil ukrepanje.
Minister je povedal, da so izvedli več deset investicij in povečali raven dostopnosti srednjih šol, še več projektov je v teku. Ocenil je, da ne bo možno prilagoditi dostopnosti le pri petih srednjih šolah od 111. Zagovornik je te konkretne dosežke in zavzetost pohvalil ter pozdravil sistemski pristop k zagotavljanju dostopnosti srednjih šol.
Lobnik in Logaj sta govorila tudi o priporočilu Zagovornika o zagotavljanju enakih možnosti dijakom, ki zaradi svojih osebnih okoliščin zdravstvenega stanja ali invalidnosti potrebujejo različne pripomočke pri opravljanju mature. Zagovornik je priporočilo dal po tem, ko je ugotovil diskriminacijo dijakinje s težavami pri branju, ki ji ni bilo dopuščeno, da bi na maturi uporabljala ustrezen pripomoček za lažje branje. Minister je povedal, da s sodelavci še iščejo rešitve za ustrezno prilagoditev pravilnika o načinu izvajanja mature tako, da bo sistem prilagodljiv, a bo hkrati preprečeval možne zlorabe in še omogočal tekočo izvedbo mature. Dejal je, da bodo spremembe potrebne tudi v Zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.
Minister je Lobniku predstavil tudi delovanje Ministrstva za vzgojo in izobraževanje ter drugih pristojnih za zagotovitev večje vključenosti romskih otrok v vrtce in šole. Povedal je, da je ministrstvo uspelo pridobiti podatke o tem in bo na tej podlagi lahko pripravilo tudi posebne ukrepe za zagotovitev enake obravnave in enakih možnosti, kot je to predvideno po 17. in 18. členu Zakona o varstvu pred diskriminacijo. Spodbujanje obiskovanja vrtca oziroma pouka bo ministrstvo okrepilo s spremembami zakona o vrtcih in zakona o osnovni šoli.
Lobnik in minister sta nato govorila tudi o diskriminaciji otrok s posebnimi potrebami, ki so lahko zelo nadarjeni za glasbo, a tega pri preizkusih za vpis v glasbeno šolo ne morejo dokazati, ker zanje niso predvidene prilagoditve pri opravljanju sprejemnega izpita. Minister je povedal, da je ministrstvo pridobilo analizo Pedagoškega inštituta, ki bo temelj za nadaljnje delo na tem področju. Predvidoma bo predlog sprememb Zakona o glasbenih šolah, ki bo omogočal prilagoditev postopka vpisa in tudi izobraževalnega procesa v glasbenih šolah, pripravljen naslednje leto.