Zagovornik načela enakosti Miha Lobnik je ministru za vzgojo in izobraževanje dr. Darju Feldi predstavil delo Zagovornika iz leta 2022. Na delovnem srečanju sta pozornost namenila nekaterim primerom ugotovljene diskriminacije in napredku pri zagotovitvi dostopnosti izobraževanja za gibalno in senzorno ovirane učence in dijake.
Zagovornik Miha Lobnik je ministru Feldi na kratko predstavil razvoj in pristojnosti organa za varstvo pred diskriminacijo in zagotavljanje enakih možnosti. Povedal je, da je Zagovornik v lanskem letu svetovanje nudil 440 posameznikom, ki so menili, da so diskriminirani. V približno 50 zaključenih postopkih ugotavljanja diskriminatornosti ravnanj je Zagovornik v 14 primerih ugotovil diskriminacijo. Opravil je tudi več ocen predpisov in pri devetih ocenil, da povzročajo diskriminatorno obravnavo. Dal je več priporočil za odpravo ali preprečevanje diskriminacije.
Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje je med drugim priporočil, naj spremeni Zakon o glasbenih šolah, da bi ta omogočal uvedbo prilagoditev pri opravljanju sprejemnih izpitov za otroke s posebnimi potrebami. Kot je pojasnil, bi ti otroci šele ob uvedbi takšnih prilagoditev bili izenačeni z vrstniki brez invalidnosti in šele tako zmogli pokazati svojo nadarjenost za glasbo. Minister Felda je na srečanju povedal, da bo Pedagoški inštitut analizo stanja predstavil jeseni, ugotovitve iz analize pa bo ministrstvo upoštevalo ob pripravi predloga spremembe zakona.
Zagovornik je v letu 2022 pripravil tudi posebno o dostopnosti srednjih šol za dijake z gibalnimi oviranostmi in ugotovil, da je to velik problem. Ministrstvu je zato priporočil, naj ukrepa in zagotovi dostopnost srednih šol, kot je to predvideno po Zakonu o izenačevanju možnosti invalidov. Kot je dejal minister, so k temu že pristopili in se trenutno v štirih srednjih šolah gradijo dvigala, v 14 pa bo zagotovljena dostopnost za senzorno in gibalno ovirane.
Glede ugotovljene diskriminacije dijakinje s težavami pri branju, ki ji Državna komisija za splošno maturo ni omogočila, da bi tudi pri opravljanju mature uporabljala ustrezne pripomočke za branje, je minister povedal, da bi se Pravilnik o splošni maturi lahko spremenil, ko bo svoje stališče povedala pedagoška stroka. Lobnik je tudi ministru poudaril, da gre v tem primeru za vprašanje razumne prilagoditve po Zakonu o izenačevanju možnosti invalidov, in ne vprašanje medicinske stroke.
Zagovornik in minister sta govorila tudi o ukrepih ministrstva, da bi zmanjšali izostajanje od pouka pri otrocih romskega porekla, kar je eden od ukrepov Nacionalnega programa za Rome za obdobje 2021 do 2030.