Zagovornik načela enakosti je prejel vprašanje glede vključevanja učenca z motnjami v pozornosti v redni pouk in glede vpliva prilagoditev programa na potek šolskega dela. Posameznico, ki se je na Zagovornika obrnila, je zanimalo, ali to pomeni »pozitivno diskriminacijo« učenca ali diskriminacijo drugih učencev.
Zagovornik je pojasnil, kaj diskriminacija pomeni. Prilagoditve za učence s posebnimi potrebami ne pomenijo diskriminacije drugih učencev. Prav tako tudi njihovo vključevanje v redne oddelke in pouk ne pomeni, da bo ta učenec obravnavan privilegirano. Gre za zakonsko obveznost šol, da zagotavljajo enake možnosti do izobraževanja in vključujoče šolsko okolje. Ta obveznost izhaja iz Ustave RS, veljavne zakonodaje na področju izobraževanja in mednarodnih konvencij, ki jih je podpisala Slovenija.
Šola je dolžna vzpostaviti potrebno ravnovesje med pravico učenca s posebnimi potrebami do izobraževanja in pravico sošolcev do nemotenega pouka. Skupaj s starši in strokovno službo mora šola zagotoviti ustrezne vzgojno-pedagoške ukrepe, na primer individualizirani program, dodatno strokovno pomoč ali svetovanje. Za podporo šolam pri načrtovanju inkluzivnega dela je bil s tem namenom avgusta 2025 v slovenskem jeziku izdan Indeks inkluzivnosti: Priročnik za razvoj šol, ki jih usmerjajo inkluzivne vrednote, ki šolam pomaga uvajati in spremljati inkluzivne prakse ter razvijati šolsko kulturo, ki temelji na enakosti in vključevanju vseh učencev.
Zagovornik je še pojasnil, da se šola lahko za dodatno strokovno pomoč obrne na Zavod Republike Slovenije za šolstvo in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje.