Išči
Close this search box.

Priporočilo Zagovornika načela enakosti glede osnutka Zakona o visokem šolstvu

4. 11. 2024
Priporočilo
Status priporočila: Neuresničeno

Zagovornik načela enakosti se je s priporočili odzval na osnutek Zakona o visokem šolstvu. Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in inovacije priporoča izboljšave z vidika varstva pred diskriminacijo in zagotavljanja enakih možnosti. Poudarja, da so posamezne določbe in pojmi premalo jasni. Več pozornosti je treba nameniti področju invalidnosti, npr. dostopnosti visokošolskih zavodov in obravnavi študentov s posebnimi potrebami. O študentih in zaposlenih je treba zbirati podatke, da se lahko na podlagi analiz pripravijo t.i. posebni ukrepi za zagotavljanje enakih možnosti.

Neuresničena priporočila:

1. opredeli pojma »diskriminacija« in »ukrepi za zagotavljanje enakosti«; v skladu z Zakonom o varstvu pred diskriminacijo doda manjkajoče osebne okoliščine, zaradi katerih nihče ne sme biti diskriminiran; na pregleden način vključi splošno prepoved diskriminacije, dolžnosti zagotavljanja enakih možnosti ter ukrepe za varstvo pred diskriminacijo;

2. opredeli, kdo so študenti s posebnimi potrebami, določi njihove pravice in opredeli enoten postopek ugotavljanja statusa študenta s posebnimi potrebami; opredeli naj pravilnik o izvrševanju pravic študentov s posebnimi potrebami, v katerem se podrobno določijo postopki in merila, da bodo študenti imeli enake možnosti ne glede na to, na katerem visokošolskem zavodu študirajo;

3. med pogoje za ustanovitev visokošolskega zavoda doda zagotavljanje prostorske in druge dostopnosti;

4. omogoči tudi nedigitalne načine oddaje prijave za vpis v študijske programe, da se bodo lahko brez težav prijavili tudi vsi kandidati, ki zaradi svojih invalidnosti ali drugih osebnih okoliščin (npr. nepoznavanje jezika) ne morejo uporabljati digitalnih orodij;

5. v skladu z 62. a členom Ustave Republike Slovenije med nacionalno pomembne naloge doda tudi skrb za razvoj slovenskega znakovnega jezika in jezika gluhoslepih;

6. omogoči vsem študentom učenje slovenščine ne glede na njihovo državljanstvo;

7. iz meril za subvencioniranje bivanja študentov izloči učno oziroma študijsko uspešnost, prilagodi postopke subvencioniranja za študente z invalidnostmi ter doda možnost subvencioniranja bivanja tudi za študente brez slovenskega državljanstva z začasnim prebivališčem v Republiki Sloveniji;

8. doda, da se podatki zbirajo za namene varstva pred diskriminacijo oziroma za  pripravo ukrepov za zagotavljanje enakosti ter razširi nabor podatkov o osebnih okoliščinah študentov in zaposlenih.