Search
Close this search box.

Domnevna diskriminacija otroka, ki v šoli potrebuje pomoč spremljevalca

14. 12. 2023
Zaključena ugotavljanja diskriminacije

Zagovornik je obravnaval primer domnevne diskriminacije otroka, ki zaradi svojega zdravstvenega stanja in invalidnosti v šoli potrebuje pomoč spremljevalca. Otrok se z dodeljenim spremljevalcem ni ujel, zato ga je šola premestila na drugo delovno mesto, otrok pa tako ni imel vedno ustrezne obravnave. Med drugim ni mogel v šolo v naravi, ker tam ne bi imel spremljevalca, zanj pa takrat tudi ni bil organiziran nadomestni pouk. Med enim od odmorov je doživel epileptični napad, pa takrat ob njem ni bilo nikogar, ki bi mu pomagal, čeprav mu je bil spremljevalec z odločbo Zavoda za šolstvo zagotovljen tudi zato. Z novim šolskim letom je otrok dobil novega spremljevalca, s katerim se ujemata in ni več težav, zato so starši otroka umaknili predlog za obravnavo diskriminacije in je Zagovornik postopek obravnave diskriminacije ustavil. Zagovornik je v postopku ugotavljanja diskriminacije zaznal pomanjkljivosti Pravilnika o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi potrebami, zaradi katerih je v obravnavanem primeru otrok doživljal neustrezno obravnavo pri izobraževanju v primerjavi z drugimi. Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje je zato dal več priporočil za izboljšanje pravilnika.