Zagovornik načela enakosti je obravnaval nov primer domnevne diskriminacije stranke zaradi njenega državljanstva pri bančnih storitvah. Prijaviteljica diskriminacije je trdila, da jo je banka obravnavala diskriminatorno, ko je njenemu delodajalcu samo pri njej ustavila izplačilo plače. Zavrnila naj bi ji tudi odprtje osnovnega plačilnega računa. Zagovornik diskriminacije ni ugotovil. Kot je spoznal v postopku ugotavljanja diskriminacije, je banka izplačilo plače prijaviteljici ustavila zaradi upoštevanja smernic za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma. Pri domnevni zavrnitvi odprtja osnovnega računa pa je ugotovil, da je stranko zavedla uslužbenka banke. Zagovornik je zato banki priporočil, naj bo pri poslovanju s komitenti ali potencialnimi komitenti banke, ki ne govorijo slovensko, posebej pozorna na to, da bodo prejeli točne informacije in jih tudi pravilno razumeli.
Državljanka Irana, ki živi in dela v Sloveniji, je Zagovorniku prijavila domnevno diskriminatorno obravnavo s strani ene od bank. Zatrjevala je, da je banka njenemu delodajalcu, ki ima račun odprt pri tej banki, ustavila nakazilo plače na njen račun, odprt pri spletni bančni platformi. Tega pa ni storila pri njenih sodelavcih, ki so slovenski državljani in ki plačo prav tako prejemajo na račune, odprte pri isti spletni bančni platformi. Banka naj bi jo diskriminirala tudi pri odpiranju osnovnega plačilnega računa.
Zagovornik je v postopku ugotavljanja diskriminacije izvedel, da je banka nakazilo plače prijaviteljici diskriminacije zaustavila v skladu s smernicami glede preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma. Te usmeritve Banke Slovenije komercialne banke napotujejo k podrobnejšemu spremljanju plačilnega prometa pri strankah, pri katerih obstaja povečano tveganje za sporne finančne transakcije. To povečano tveganje pa je povezano tudi s poreklom strank, kot je to v primeru strank z iranskim državljanstvom. Zagovornik zato pri tem ravnanju banke ni ugotovil diskriminacije.
Glede strankinega očitka, da jo je banka diskriminirala pri odpiranju osnovnega plačilnega računa, pa je Zagovornik ugotovil, da banka o tem uradno ni odločala. Stranka namreč vloge za to ni oddala. Le v komunikaciji z eno izmed uslužbenk banke je vprašala o potrebni dokumentaciji za odprtje takega računa in prejela odgovor, da banka državljanom Irana tega ne nudi. Banka je Zagovorniku pojasnila, da je bilo pojasnilo uslužbenke povsem napačno. Predložila je sprejete politike poslovanja banke in s temi dokumenti dokazala, da bi morebitno strankino uradno vlogo za odprtje osnovnega računa obravnavala enako kot vse druge. Zato Zagovornik tudi pri tem očitku ni ugotovil diskriminatorne obravnave.
Banki je izdal priporočilo, naj v izogib tovrstnim napakam v komuniciranju s strankami uslužbence usposablja tudi o tem, da imajo državljani držav s povečanim tveganjem za pranje denarja in financiranje terorizma enake pravice in ugodnosti pri dostopu do finančnih storitev kot drugi. Priporočil je tudi, naj strankam, ki ne govorijo in razumejo slovensko, pri poslovanju nameni dodatno pozornost, da bodo prejele pravilne in popolne informacije o bančnih storitvah in jih tudi pravilno razumele.
Odločba Zagovornika je dostopna na https://zagovornik.si/izdelki/zagovornik-s-priporocili-banki-za-enako-obravnavo-slovenskih-drzavljanov-in-tujcev/.