Zagovornik načela enakosti je poslankam in poslancem Državnega zbora priporočil, naj v zakonu o varstvu potrošnikov zagotovijo večjo stopnjo varstva pred diskriminacijo. Predlagal je, naj se v zakon izrecno vključijo določbe o prepovedi diskriminacije potrošnikov, naj bo v njem zapisana tudi obveznost zagotavljanja dostopnosti pri komunikaciji za potrošnike z invalidnostmi in tudi izrecna prepoved oglaševanja, ki spodbuja k neenakopravnosti ali nestrpnosti in sovraštvu.
Zagovornik je priporočilo na predlog zakona o varstvu potrošnikov ministrstvu za gospodarstvo dal že junija 2021, a ga to takrat ni upoštevalo. Ker je zakon v zakonodajnem postopku mogoče še dopolniti, je Zagovornik priporočilo poslal poslankam in poslancem.
Kot dopolnilo k zakonu med drugim priporoča, naj se v njem izrecno navede prepoved diskriminacije potrošnikov. Zagovornik to predlaga zato, da bi bile obveznosti podjetij do potrošnikov bolj jasne. Zdaj so namreč razdrobljeno urejene v različnih zakonih. Dopolnitev bi podrobneje določila, pri katerih ključnih vidikih poslovanja so podjetja še posebej zavezana zagotavljati enako obravnavanje potrošnikov – ki pomeni odsotnost diskriminacije zaradi katerekoli osebne okoliščine. Besedilo, ki ga predlaga Zagovornik, bi tudi preprečilo dvom, ali posebni režimi varstva posameznih skupin potrošnikov predstavljajo diskriminatorno obravnavo drugih, ki takih posebnih ukrepov niso deležni.
V priporočilu se je Zagovornik zavzel tudi za zagotovitev dostopnosti pri komunikaciji za potrošnike z invalidnostmi. Opozoril je, da nedostopnost lahko predstavlja diskriminacijo in da je dolžnost poslovanja podjetij s potrošniki z invalidnostmi v njihovih jezikih in pisavah urejena tudi že v zakonu o izenačevanju možnosti invalidov.
Poslankam in poslancem je organ za varstvo pred diskriminacijo priporočil še, naj v prenovljeni zakon o varstvu potrošnikov vključijo tudi prepoved oglaševanja, ki spodbuja neenakopravnost, nestrpnost in sovraštvo. Pri tem je opozoril, da je pomembno preprečevati in ukrepati proti pojavom, ki spodbujajo in pozivajo k diskriminaciji – to pa mora biti zavezujoče za podjetja, ki oglase naročajo, in tista, ki jih pripravljajo in objavljajo.
To je le kratek povzetek priporočila, ki je v celoti dostopno na naslovu https://zagovornik.si/priporocila/.